benny-anja-frankrijk.reismee.nl

Dag 23/24; Naar huis

Naar huis...

We ontbijten op ons gemak, brengen de spullen naar de auto en gaan uitchecken. Het hotel was al betaald, maar we hebben het ontbijt en verder alles wat we gegeten en gedronken hebben op het kamernummer laten zetten. Dat moet uiteraard nog betaald worden. De frontdesk medewerker print hem uit en we lopen de rekening even door. Ontbijt drankjes en eten dag 1... check. ontbijt, drankjes en eten dag 2...check. Dag 3... check. Dag 4... ehh, hier klopt iets niet. Benny heeft een biertje, een Hot Dog en frietjes op en Anja een ice-tea en een plank met charcuterie/fromage en stokbrood. We zitten vol, dus geen toetje. op de factuur staan verder nog 2 salades, een burger, nog een Hot Dog, 2 toetjes, een biertje Ă©n een witte wijn. Dat lijkt me wel erg veel voor 1 avondmaaltijd en buiten dat, dat biertje zou nog kunnen, maar en Anja alcohol/witte wijn is geen optie. Ze legt uit, dat dit dus niet van ons is en gelukkig snapt de meneer dat dit allemaal wel errug veel is en haalt het meteen van de rekening af. We betalen de rest en kunnen gaan.

Was het oorspronkelijke plan om met 2 overnachtingen (1 in Frankrijk/1 in Luxemburg) binnendoor naar huis te rijden, Benny wil liever over de tolweg, dus dat doen we dan maar. We rijden Chamonix uit, kunnen nog lang de Mont Blanc zien in de achteruitkijkspiegel, maar dan is het toch echt voorbij. We schieten uiteraard lekker op. We stoppen om koffie te drinken... te tanken... nog meer koffie te drinken, nu met een sandwich... nog een x koffie en dan zijn we inmiddels in de buurt van Luxemburg en zijn we er klaar mee. Genoeg voor vandaag. We kijken op Google maps of er een hotel in de buurt is en dan vinden we zowaar op 65km van waar we nu zijn Van der Valk, Luxemburg/Arlon. Helemaal goed! We boeken vanuit de auto een kamer met balkon en rond 19.00u zijn we op de plaats van bestemming. We reserveren bij aankomst meteen een tafeltje in het restaurant, want op een ontbijtje en een sandwich van de benzinepomp kan een mens niet leven. Deze van der Valk staat er nu 5 jaar en is super de luxe en super modern.

Onze kamer op de 7e verdieping is supergroot, we hebben een aparte douche en toilet en een balkon met uitzicht.

Om half 8 gaan we weer naar beneden om te eten. Anja heeft een overheerlijke biefstuk met gegrilde groente en chocolademousse na.

Benny besteld de overbekende Van der Valk schnitzel en een coupe General na. Dat zou dus vanille ijs met whiskey moeten zijn. De coupe is aanwezig, het bolletje vanille ijs ook, maar de whiskey proeft hij niet en die zit er ook niet los bij. Kosten; € 9,-. WAHHAHHHH!

Dag 24...

We worden wakker met de regenboog.

Hebben we de afgelopen 3 weken ontbeten met stokbrood/croissants, jam en af en toe wat vleeswaar/kaas, hier bij Van der Valk is het de Hoorn des Overvloeds. Koffie/thee, sapjes en smoothies en zo'n automaat die verse sinaasappels voor je perst. Verschillende soorten melkl/kwark/yoghurt/vla en chocolademousse met schalen granola en gesneden fruit. Een rek als bij de bakker vol met verschillende broden van wit naar diep donker bruin om zelf te snijden, verschillende soorten vleeswaar, kaas en zalm met garnituren als sla, tomaat en komkommer. Bakken met bacon, gegrilde groente, witte bonen in tomatensaus, roerei, gekookte eieren (hard en zacht), omeletjes en pancakes. Schalen vol met vers fruit. In de midden staan manden met mini croissantjes, chocolade- en rozijnenbroodjes, crackers en ontbijtkoek. Er staan plateaus met zoetwaren en als klap op de vuurpijl. Koekjes en taartjes als muffins, macarons, lemon-merengue pie, Scwartzwalder kirsch en brownieblokken. Holy Moly! We nemen de tijd en rond 10 uur checken we uit en gaan aan de laatste kilometers naar huis beginnen. Net over de Nederlandse grens bij Maastricht drinken we nog 1 xtje koffie en om 15.00u zijn we weer thuis.

Inmiddels zijn er al 2 wasjes gedraaid en hebben we een bezoekje gebracht aan Albert Heijn, want een lege koelkast is ook niet alles.

In de komende dagen nog 1x een 'review' over de afgelopen 3 weken.

Tot dan!

Riek

Ik heb echt geweldig genoten van jullie schitterende foto’s met bijbehorende verhalen, heel erg lief van jullie dat ik mee mocht reizen ?

Riek

Nu moet ik echt afkicken

Tjergina

Was weer leuk om met jullie mee te 'reizen'. Dankjewel voor de mooie foto's en verhalen.

Wouter

Afgelopen???!!! Jammer.

Wel goed gedaan Benny al die kilometers.
Anja bedankt voor de leuke verslagen en nieuwe ideeën.

Xxx

Benny

Zo nu is het mijn beurt om te reageren, Ik wil die mevrouw (Anja) de complimenten geven voor het samenstellen van deze roadtrip . Ik heb niks gedaan of meegeholpen van wat we gaan doen of waar gaan we heen, heb ik ook anders nooit gedaan ik zie het wel waar ik heen moet rijden hahaha.
Vanaf dag 1 heb ik genoten van elke kilometer die we hebben gereden al werd ik wel eens gek van al die rotondes.
En een paar momenten zal ik ook nooit meer vergeten bijvoorbeeld het Bloedbad van Oradour-sur-Glane
en de kabelbaan naar 3800 meter.

Dus Anja ik geef een 10 voor deze roadtrip xx

Ada

Bedankt voor de mooi reizen en mooi foto’s en leuke verhalen .?‍♀️

Willeke

Wat een mooie reis met de bijbehorende verhalen bedankt voor het meereizen!

Trudy

Weer een prachtige reis gemaakt, ik heb genoten van jullie verhalen. Dank dank dank

Jannie

Was weer een geweldige reis en hele mooie foto,s welkom thuis.

Rob

Het was weer een feestje om met jullie mee te reizen door Frankrijk. Een paar bekende plekken, maar ook een heleboel niet. Door de prachtige foto’s ging het allemaal nog veel meer “leven”! Op naar de volgende vakantie dan maar…….