benny-anja-frankrijk.reismee.nl

Dag 18; Bourg d'Oisans

Vandaag staat er opnieuw een wandeling op het programma. We zijn even over 7u wakker en dus ook wat vroeger bij het ontbijt dan gisteren, waardoor het ook wat drukker is.

Rond half 10 vertrekken we richting Cascade de la Pisse en omdat we het 1e stuk gisteren ook al gelopen hebben nemen we nu de auto en parkeren die bij Le Lac Bleu. Vandaar starten we onze wandeling.

Énnn... omdat het geheugenkaartje van de filmcamera gisteren nog in de laptop zat en het zonder dat kaartje lastig filmen is, maakt Benny meteen nog even wat filmopname's...

Als we ongeveer op de helft van onze tocht zijn komen we langs het prachtige azuurblauwe Lac de Buclet.

We besluiten om op de terugweg hier wat meer tijd door te brengen en nu onze weg te vervolgen naar de waterval.

Zie de maan schijnt...

Het verharde pad verandert in een half-verhard pad...

Het laatste stuk is het klimmen geblazen!

Tatatadahhhh!! Le Cascade de la Pisse. Helaas staat de zon vol op de rotsen en de waterval, dus de foto's zijn aan de overbelichtte kant, wat jammer is, maar waar we dus niets aan kunnen veranderen.

Aan de linkerkant zien we een bruggetje en in de hoop dat we dichter bij de waterval kunnen komen met de zon in de rug klimmen we weer naar beneden om de boel te verkennen.

Helaas buigt het pad de andere kant op en komen we niet dichterbij. Wel zien we de 'afvoer' van het water...

We lopen maar weer terug en klimmen voor de 2e x naar boven, waar Anja nog wat foto's maakt en Benny de drone wat laat rond vliegen.

We lopen dezelfde weg weer terug...

...tot we weer bij het Lac de Buclet aankomen.

We volgen een tijdje het pad langs het meer...

...en schieten nog wat laatste foto/filmbeelden.,,

...om vervolgens het verharde pad weer te volgen naar het Lac Bleu. Daar zitten we nog even langs de waterkant voor we naar de auto lopen en terug naar het hotel rijden.

We drinken koffie in de tuin van het hotel en daar brengen we de rest van de middag door. Anja met een boek in het zonnetje en Benny met de laptop (verwerkt vast wat filmpjes) in de schaduw.

We eten vanavond weer bij den Hollander waar we afgelopen maandag ook gegeten hebben. Spare-ribs it is!

Willeke

Wat mooi daar en zeker met mooi weer!
Weer genoten van jullie verhaal en foto’s.

Ada

Wat prachtig MOOIE PLAATJES
GENIETEN VAN JE VERHAAL

Wouter

Kan niet wachten op de Drone Beelden van Benny!

Riek

Jullie reis inclusief de prachtige foto’s is - voor mij - zeer informatief geweest om weer wat meer van Frankrijk te weten te komen.
Dank lieve Anja en Benny ? ik heb genoten van jullie gezellige verhalen en mooie foto’s

Buurtjes

Prachtige foto's