benny-anja-frankrijk.reismee.nl

Dag 16; St. Jean du Gard - Bourg d'Oisans

Vandaag niet zo veel te vertellen. We moeten ruim 300km afleggen voor we bij onze volgende stop, de Franse Alpen, zijn. We vermijden de tolweg, dus het zijn N en D wegen, wat betekent dat we zowiezo nergens harder mogen rijden dan 90 km/u, maar dat halen we maar zelden.

We rijden rond half 10 weg uit St. Jean du Gard en stoppen onderweg 3 keer. 2 x voor koffie en 1x omdat de omgeving nu wel erg mooi wordt...

Om kwart over 4 komen we aan bij hotel Oberland in Bourg d'Oisans, aan de voet van de Alpe d'Huez en als je dan een kamer met een Frans balkonnetje boekt (2 openslaande deuren met een hekje ervoor) is het uitzicht très beau! @Alpe d'Huez (rechts op de foto).

Omdat het restaurant van het hotel op maandag en dinsdag gesloten is zoeken we op internet een alternatief. We vinden, op 5 min lopen, een restaurant met een Nederlandse eigenaar. Wel, ja. We lopen er rond 18.00u heen en ploffen buiten op het terras neer. De keuken gaat pas om 18.30u open, maar dat is geen probleem, we drinken eerst wel wat. Achteraf zijn we blij dat we vroeg waren , want in no-time zit het binnen én buiten bomvol en staan er hele kuddes op de stoep te wachten tot er een plekje vrij komt.

We blijven hier 2 volle dagen/3 nachten, dus morgenochtend alle tijd om te kijken wat we gaan doen. Oh, ennehhh de Alpe d'Huez lopen of fietsen gaan we dus niet doen, dat valt af, WAAHAHAHHHH

Tot morgen! xx

Wouter

Prachtig daar. En toch heb je een leuk pad wat parallel langs de weg loopt om naar boven te lopen. Halverwege zit (of zat) een leuk cafeetje op de Alp.

Have Fun!!