benny-anja-frankrijk.reismee.nl

Dag 11; Oradour sur Glane - Rocamadour

Als het ontbijt er in zit, stoppen we de spullen weer in de auto en checken we uit. Voor we op weg gaan lopen we eerst nog even naar Het verwoestte Oradour sur Glane. Gisteravond zaten we wat filmpjes op internet te kijken en kwamen we tot de ontdekking dat er een ondergrondse tombe is waar alle overgebleven/gevonden spulletjes van de bewoners bewaard worden. Op de tombe staat een monument wat we gisteren wel gezien hebben, maar omdat we aan de 'verkeerde' kant daar van stonden hebben we de ingang van de tombe gemist. We hebben vandaag minder dan 200km te gaan, dus alle tijd om daar nog even heen te gaan.

Terug naar het Centre de la MĂ©moire dus. We weten hoe we moeten lopen en waren we gisteren onder de indruk, vandaag is dat niet minder. We hebben de tombe snel gevonden, maar er staat een bordje boven aan de trap dat de tombe gesloten is. Beneden is een meneer de vloer aan het vegen en als we vragen hoe laat de tombe opengaat zegt hij; 'Ergens in de middag." Dat is helaas te laat voor ons. We lopen terug naar het hotel waar de auto staat en gaan dan toch maar op weg.

We stoppen 1x om te tanken en koffie te halen bij de pomp en nog 1x op een parkeerplaats om gewoon even te luchten en de benen te strekken.

We zijn alsnog veel te vroeg bij het hotel en kun je in Nederland wel wat vroeger inchecken, hier is het tijd is tijd. Gelukkig is er vlakbij het hotel een terrasje waar we de tijd wel vol kunnen maken.

Om 10 over half 4 is de kamer schoon en kunnen we inchecken. De dame van de receptie loopt zelfs helemaal mee om de weg te wijzen en de deur voor ons open te doen. De laminaatvloer in de kamer is wel nog zeiknat, blijkbaar is housekeeping nog maar net klaar... We wassen wat T-shirts en ondergoed en hangen dat in de douche te drogen en maken koffie/thee en eten daarbij ons 'diner' van gisteren op dat we bij de bakker gehaald hadden. We hebben een tafel gereserveerd in het restaurant van het hotel en dat gaat pas om half 8 open. Dat is wel erg laat als je er alleen een ontbijtje in hebt zitten.

Als we om half 8 richting het restaurant gaan blijkt dat dus helemaal niet in het hotel zelf te zijn, maar een eindje verderop. Ook goed. Het ziet er poepie sjiek uit en er lopen allemaal 'pinguins' te bedienen, Hahaha, echt wat voor ons,

Benny heeft Confit du Canard à l'Ancienne, pomees forestières et salade (eend, aardappel en sla) en Coupe Glacées 3 boules (3 bolletjes ijs in de smaken koffie, chocola en .karamel)

Anja heeft Filet de merlu et citrons confits, quinoa aux légumes (heek, geconfijte citroen en quinoa met groente en Sablé aux fraises met mousse chocolat blanc (zandkoek met aardbeien en witte chocolade mousse).

We hebben heerlijk gegeten!

Wouter

Haute Cuisine met Benny ???? Love it ?????????????

Rob

Ja, hier hebben we over haute cuisine. Het ziet er echt fantastisch uit! ?? Ik ben volgens mij ook ooit jaren geleden in Rocamadour geweest. Ik noemde het toen gekscherend het “Valkenburg” van Frankrijk, een lange straat met heel veel toeristenwinkeltjes en restaurantjes. Wel gezellig overigens…..

Willeke

Zo echt een sterren diner!

Jannie

Jammer van die tombe maar het eten ziet er goed uit!

Trudy

Weer een mooi bericht van jullie

De buurtjes

Hoi hoi wij gisteren verregent thuis nu ff een stukje lezen en kijken over jullie (EET) avontuur
Ziet er goed uit