benny-anja-frankrijk.reismee.nl

Dag 7; Saint Malo - La Rochelle

Niet zo veel te vertellen vandaag. We rijden rond 10 uur weg uit Saint Malo. Het grootste gedeelte van de bijna 350km rijden we over een prima 4-baansweg. Bij zowel Rennes als Nantes is het mega druk en rijden we een kleine 2km zachtjes/stapvoets. We stoppen 1x om te tanken en 1x voor nog een lekker bakkie koffie in een veel te sjiek restaurant. We hebben er een stuk (geen stukje) vanille/aardbeien cheesecake bij met een overheerlijke cakebodem. Er zitten hele aardbeien in en er ligt een laagje aarbeienjelly bovenop. Een beetje custard en chocoladeschaafsel maken het helemaal af!

Zo'n 30km voor La Rochelle, als we de 4-baansweg hebben ingeruild voor een 2-baansweg staan we opeens helemaal, maar dan ook helemaal stil. Geen beweging meer in te krijgen. Na een 20min gaan we weer stapvoets vooruit, waarna we langzaam maar zeker weer echt op gang komen.

Vlak voor het hotel missen we de afslag naar links, waardoor we een blokje om moeten ...alles is hier éénrichtingsverkeer. Voordeel is wel dat we vervolgens van de andere kant komen en de afslag naar rechts niet zo moeilijk is.

We checken in en bij een bakkie koffie/thee werken het verhaal van gisteren bij, omdat we toen geen foto's ge-upload kregen.

Om de hoek van het hotel zit een pizzeria waar we 2 pizza's halen die we in het hotel opeten...

We hebben Panna cotta na, maar die was net vers bereid en dus nog niet opgesteven. We moeten nog even geduld hebben...

Inmiddels is het 19.45u, we gaan een handwasje doen en daarna relaxxx. Morgen staat La Rochelle op het programma,

Wouter

Dat noem ik toch wel een voorspoedige reis vandaag. Toppie

Riek

Zo, de panna cotta zien er goed uit, smaakten ze ook goed?

Trudy

Mooi stukje gereden

jannie

Nou uiteindelijk toch gearriveerd.