benny-anja-frankrijk.reismee.nl

Tour de France

Hallo allemaal,

De zomer is begonnen en de bouwvakvakantie komt er aan, tijd dus voor een nieuwe roadtrip!

Geen vliegreis deze x, maar een ouderwetse vakantie naar het mooie Frankrijk, het land waar we van 1990 t/m 2004 altijd met veel plezier gekampeerd hebben. Ditmaal echter geen 4 weken op de camping, maar slapen we in hotels door het hele land. Een échte roadtrip dus.

We gaan het rustig aan doen, geen tolwegen en alle hotels 2 of meer nachten. Relax is het motto!

Een goede voorbereiding is het halve werk, dus hebben we het boek Frankrijk Puur van Martijn Joosse aangeschaft. Het boek bevat 50 verschillende roadtrips door heel Frankrijk. En nee, we gaan ze niet allemaal rijden, maar we hebben er wel een aantal, of stukken van een aantal uitgepikt, die we in onze route verwerkt hebben.

Een roadtrip samenstellen is best veel werk, maar inmiddels weten we de trucjes om het wat makkelijker te maken. Om te beginnen lezen we ons in en bepalen we wat, waar en wanneer. Een simpele ANWB kaart voor de grove opzet, wat Frankrijk literatuur en potlood en papier zijn onmisbaar...

Daarna maken we een lijstje met wat we willen bezoeken en plakken we markers op die plekken op een wat gedetailleerdere kaart. Zo ontstaat er meteen al een soort van route. Vervolgens kom je tot de ontdekking dat dat te veel is in te weinig tijd, zeker als je rustig aan wilt doen, dus verdwijnen er markers, die te ver uit de buurt liggen in de prullenbak, Het plan om via de Atlantische kust helemaal naar beneden te rijden, door de Pyreneeën naar de Cevennes en dan via de Franse Alpen weer omhoog was dus duidelijk te ambitieus. We rijden niet meer door tot Biaritz aan de Spaanse grens en slaan de Pyreneeën helemaal over. Jammer, maar we hebben geen zin om alleen maar in de auto te zitten. We zitten nu op zo'n 3000km in 25 dagen, prima te doen dus. En zo ziet dat er dus uit op de kaart. De blauwe markers zijn de overnachtingsplekken en de roze markers de routes uit het boek.

We hebben nog geen hotels geboekt, daar gaan we nu naar kijken en er komt, uiteraard, ook nog een 'Sneak preview' met de plekken die we gaan bezoeken en de evt routes die we gaan rijden.

Leuk dat jullie weer met ons meereizen. We kijken nu al uit naar jullie reacties!

Lieve groetjes Benny & Anja

Ineke van Straten

De voorbereiding is al weer leuk om te lezen. Ook leerzaam?
Ik kijk weer uit naar de berichten van jullie vakantie. Alvast heel veel plezier!

Sonja

Klinkt goed.
Wij reizen graag met het verhaal mee?☀️

Ina

Ben en Anja veel plezier met jullie Road trip door Frankrijk. Wij zijn op dit moment al 2 weken in Frankrijk en aan onze laatste week bezig. Voor ons niet zo spannend als jullie trip, wij zitten op de camping terug naar vroeger alleen dan een tent gehuurd maar zeker de moeite waard. Veel fiets tripjes in de omgeving wat ook leuk is. Wij wensen jullie een fijne tijd en veel veilige kilometers.

Tjergina

Wat leuk om te lezen hoe jullie dat voorbereiden. Wordt vast weer hartstikke leuk!

Willeke

Wat mooi om te zien hoe jullie voorbereiding te werk gaat!
Knippen en plakken!
Lees graag mee met jullie reis.